Första tävlingen

 
Snart har det gått 7 månader sedan våran Erla kom till världen och min kropp är så gått som återställd. Nu på lördag hålls det boxmästerskap på CrossFit Helsingborg och det kommer bli min första CrossFit tävling sedan jag blev gravid. Ska köra i den skalade klassen även fast jag känner nu inte behöver med min teamie Tommy. Ska bli riktigt kul. På kvällen där sedan är det medlemsfest på The Tivoli.
Dock har jag fått nackspärr och tror mig det beror på kuddarna i sängen så ska testa köpa en ny för att se om det hjälper.
 
När det kommer till min träning, har det skett ett skifte i styrka. Numera känner jag mig starkare i benen vilket jag inte gjort tidigare. Ex tidigare var allt som hade med ben att göra den jobbiga delen för mig och när jag ska få saker över huvudet mycket lättare. Nu känns det som dem bytt sida. När jag körde clean&jerk i söndags var squatclean den lätta delen och jerken den tuffa. Kan säga att jag gillar det bytet :)
Eller bara det bara dagsform med tröttare axlar :) men starkare i benen har jag blivit.
 
Kan säga att lyften börjar bli grymt kul att köra igen. Igår tränade jag med min kära syster och snatchen kändes bra och jag börjar numera till och med få till hoppet. High Five på den :)
 
https://youtu.be/nk344pFuY5I
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: