Från vit Ikea byrå till sin egna

 
 
Det sägs att visa mot slutet av sin graviditet börjar BOA.....är kanske det jag gjort den senaste tiden. Har pysslat en del och jag dammsugar minst varannan dag. Fast det kan i och för sig bero på Kenzo hår ligger i varje hörn numera :)
 
I helgen fixade jag lillens vita Ikea byrå med en tounch. Så enkelt och vilken förvanling den gjorde i mina blåa ögon. Så nöjd.
Det jag använde var
  • Mina händer och fötter
  • Hobbyfärg "akrylfärg"
  • Fantasi
Målade även "kärlek" som hänger på vägen till grön (var vit och tråkig från början).
Samt krukan som nallen ligger i.
Lyfte rummet till höjder :)
 
 

Kommentarer:

1 Angelnrone:

Fint det blev - kul med kreativitet det älskar jag och dottern min också!
Du har helt rätt Madde både jag och min dotter blev extra kreativa när det väl var dags, man ville liksom hinna med så himla mycket på en och samma gång:)Hoppas att du har väskan packad:)Jag vet ju vad det blir, men det håller jag inom mig♥
Såg även att du skrev att babyn var liten och att du tyckte att det var "skönt", men även om babyn är liten så känns det likadant ändå! Good luck!
Angelnrone

Svar: Kul att höra Angelnrone :) laddar för fullt!
Den är packad och har väl det viktigaste. Tips på något man absolut inte ska glömma?

Ja det gör det kanske, tänkte att det kanske är mindre risk att man spricker. Men vad vet jag!

Tack och desamma till dig!
Madelene Fridh

2 Angelnrone:

Jag tog med en cd med harmonisk musik, du har kanske nån favvis! För en del går det ju bara så snabbt hela förlossningen, men ibland får man vänta lite längre och då tyckte jag det var mysigt att lyssna på lugn o behaglig musik. Själv åkte jag in 20.00 på kvällen vattnet gick kl 07.12 morgonen efter och min goa dotter föddes 15.16 samma dag. Ibland kan det vara bra att ha en extra kofta eller myströja för jag var själv ganska frusen av mig. En del klarar t o m att läsa en bok, men de flesta är så fokuserade på det lilla underverket som är nyfiken på er! ( bindor kan vara bra att ha med eller trosskydd) de man får där är ganska tjocka o otympliga. Annars är det de vanliga ett joggingställ skönt att ha på efteråt morgonskor o hygienartiklar o så klart det där första lilla setet till nykomlingen i familjen. Puh...det blev långt, det kommer att går bra Madde huvudsaken är att du själv är lugn, för det känner barnet:) Får siffran 9 i sammanhanget spännande!
Snart är en ny liten ☆född
Kram Angelnrone♥

Svar: Musik är avkopplande för mig så ska finna med en cd......eller dem har kanske wifi så man kan lyssna på spotify:)Jag är normalt väldigt frusen men inte varit det under de senaste månaderna....men det ska jag absolut packa ner, så tack.
Träningskläder har jag mycket av och typ det enda jag använt den senaste tiden :) så inga problem :)

Känner mig lugn och gjort dem senaste dagarna, börjar nog bli redo för komma skall. Min sambo som själv ogillar sjukhus och allt med blod börjar med finna inre ro och det blir jag även lugn av.

Jasså siffra 9:o, får vi se då :)

Ha en fin dag! Kram
Madelene Fridh

Kommentera här: