Erla 6 månader

 
Har jag sagt att tiden flyger förbi.....:)
Den 12:e blir Erla 6 månader, det går knappt att tro och nu händer det massa saker i hennes utveckling.
De senaste veckorna har hon blivit mycket stabiliare och kan typ sitta upp med hjälp. Hon gillar matstolen och sitter glädjeligen i den och utforskar. Mat hon gillar är gröt, banan och mammas mat. Jag har redan börjat att byta bort bröst med måltider då Erla är bra på att äta. Ammar ca 3 gånger/dag numera och målet är sedan om någon månad 2 gånger om dagen. På ett sätt är det väldigt mysigt, fast inte lika mysigt som innan. Numera är hon väldigt aktiv och vill gärna spralla och ha sig när hon äter :)
En sak som jag nästan dör av är när hon ätit klart, tar hon gärna bröstet i munnen och typ pratar med det och jag kan inte låta bli att skratta och det har hon nu fattat och börjar att snegla upp mot mig när hon gör det.
Alltså det är så urgulligt :)
Erla kan även vända sig helt nu och hände under veckan, innan har hon försök få under sista armen men inte riktigt lyckas.
Numera vill hon gärna va med hos och få en sova på kvällarna är numera ett projekt. Från att bara kunna gå och lägga henne vid 18-19 tiden, tar det nu ca 2 timmar att få henne till ro. Men hon sover i alla fall på nätterna. Även nu krävs stort engagemang för att hålla henne sysselsatt annars blir hon uttråkad och gnällig, främst på eftermiddagen. Visa dagar är det tufft för mig, men allt annat överväger.
 
Spegelbilden är numera rolig och även att stå mot föremål som soffan och tvbänken. Hon börjar allt mer att gör ljud ifrån sig och gärna runda tungan.
 
Vi kommer inte att ha ett traditionellt dop utan blir namngivnings cermoni och kommer faktiskt ha det på jobb. Bra för alla barn, så dem har något att göra tänker jag.
 
Från denna lilla fina tjej
 
till en snart 6 månaders dona :)
 
 

Kommentarer:

1 Angelnrone:

Vilken liten "söting" kram på dig lilla Eira☆
Angelnrone ♥

Kommentera här: