Grym utrustning att ha hemma och billig med

 
I måndags var jag på Ullared med syster och vän. Gud med folk, men vad skulle man tro egentligen :)
På min lista hade jag en del träningsutrustning som julklapp till mig själv och va jag hitta, och billigt var det. Skulle kunna köpt mera.
Jag har även en tanke bakom dessa inköp då jag själv tänkt dra igång min egna pt-verksamhet i utomhusmiljö.
 
Jag köpte
  • Formroller - 199 kr som man kan mjuka upp sin muskler på samt köra övningar på. Grym leksak för både delar.
  • Massageboll - 29 kr som används för att massera ut spänningar i kroppen och uppvärmning innan träning.
  • Gummiband - 39 kr som kan användas vid lättare styrketräning (nybliven mamma och som rehab träning), samt för stretching.
  • Kettlebell "sandsäck" 8kg*2 - 79kr som används i många olika funktionella övningar som knäböj, swingar, pressar. En utrustning som jag blev extra taggad av att köpa och börja använda.
  • Pilatesring 40kr - sätts ovanför knä/vrister för att aktivera benen i ex rumplyft eller sidolyft. Används mycket inom pilates.
 
I det hela kostade detta mig under 500 kr.
 
Idag medans Erla sov efter tur med hunden, passade jag på att köra.
 
Dagens pass
25 min amrap
6/6 Bulgarian split squat m kettlebell "sandsäck"
10 pushup på kettlebell
6 rumplyft på formroller med pilatesring
10 dips på stolar
10/10 sidolyft
 
Innan passet körde jag töjning och efter dessa 25 min hann jag med höftstyrka, samt sidoplanka med viktad rotation.

Kommentera här: