Följ med denna viktminskningsresa

 
Jag ska under 6 månader hjälpa en tjej som har som mål att gå ner i vikt. Ska va hennes kost och träningscoach. Tänker under denna tid blogga om hennes resa, och har nu bett henne skriva ner delmål, samt hur hennes slutmål ska se ut. Även nuvarande vikt och mått kring ben, armar, höft och navel.
Jag personligen jobbar inte med kvickfix utan för mig handlar det om att ge kroppennäringsrik och varierande kost, vilket ger långsam/normal viktnedgång.
Jag anser att mat ska va gott för en att äta, främst för en långsiktigt kosthållning som man kan äta varje dag utan att känna sig som ett offer. För blir man offerpersonen går man "ofta" tillbaka till gamla mönster och "oftast" en högre viktuppgång.
 
Personen ska föra dagbok under veckorna, om hur hon mår, vad hon äter, hur hon mår när hon ätit mm.
Har inte färdigställt hennes upplägg än, men jag vet att vi kommer testa oss fram under tiden ihop för att hitta det som passar henne.
Jag ska va hennes bollplank och föra hennes mot hennes slutmål.
 
Så häng med på hennes resa här på bloggen. Med start från imorgon.
 
 

Kommentera här: