Viktresa fas 1

 Min klient är inne i sin stora resa mot att nå sitt mål 65 kg om 6 månader. Har fått veta att hon har gått ner ca 3,5 kg än så länge, vilket är ett fantastiskt jobb. Jag vill inte säga att hon följer en vis "diet" för att gå ner i vikt, utan bra val av kost. Hon har berättat att kosten fungerar bra och är god och lätt att laga, och det tycker jag är en viktig faktor för hållbar livsstil, när det kommer till viktminskning. För vem vill leva på kokt torsk och kokt broccoli hela livet?
Träningen går med fint, då hon går promenader några gånger/veckan och kör 2 träningspass. En fågel viskade att hon har träningsvärk idag :)
Under kommande vecka har hon känt att energin varit lite låg och det kan bero på fler faktorer, högst troligt tror jag det beror på sockret som hon uteslutit helt. Idag är 8:e dagen utan något alls, vilket är väldigt stort för de som vanligtvis äter lite varje dag pga "sötsuget".
 
Nu vet jag att hon börjar att jobba igen och hoppas nu att planering kring kost och träning planeras in under veckorna. Till en början kan det kännas tufft men när rutierna väl e på plats, behöver man inte tänka.
 
 
Mina rutiner numera är att jag har en hund som behöver sin motion, och ibland kan jag säga att det tar emot men man gör det. Så att säga att tid inte finns för träning anser jag högst troligt är fel. Då har man inte prioterat rätt från början och bör se över sina rutiner.
Träning kan ses i massa former och kan va ex att gå/springa med sin hund och har man barn på det, ta med dig barnvagnen.
Det gjorde jag igår ihop med min kära syster.
Fick ihop några fina bilder som jag har tänkt använda till min hemsida.
 
Minns inga hinder att inte röra på sig.
 
Älskar använda redskap från naturen.
 
Syster drar sig upp efter halva löpsträckan.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: